fredag 26 januari 2007

Andra

Jag pysslade vidare igår men istället för att sitta hela kvällen och göra godisar i lera tittade jag en skvätt på After Dark: Dolce Vita. Det var roligt ibland. Råkade zappa mig vidare till tvåan i en paus och hamnade mitt i en dokumentär om Sally Mann - fotografen. Hon är cool. Hon gick runt i sitt konstiga platta hus mitt på ett fält och flaxade med håret och tog underbara kort med sin uråldriga kamera. Du vet en sådan de använde i fotografiets barndom som man måste kasta över en duk över när man tar kort och fotona hamnar på skitstora glas-skivor. Hon är bara så tuff. Hon satt och grät i kameran när hennes utställning om döden inte skulle få ställas ut på manhattan. Det var också fint.

Idag ska jag pyssla mera. Det var ju aslätt att göra praliner. Precis som att göra Prinsesstårta. Men i ministorlek. Måste spara lite på den chokladbruna färgen bara. Det är min favvo. ^_^
Hade tydligen köpt två raspberryförpackningar också. Klantigt. Men helst vill jag ju köpa en av varje färg. det skulle kosta asmycket ... 400 pengar ungefär. Men, man får ju drömma. right?
Skulle behöva en ny digitalkamera också. Min tar så dåliga bilder på mitt pyssel att jag inte ens kan visa dem för nyfikna. >_<

Aja, nu ska jag gå och dammsuga och lyssna på Hinoi Team jättehögt. Para para dancing!
Ni kan ju roa er med att glo på lite fler cupcakes så länge. Tänkte baka såna till nästa helg, har ingen sprits bara. Det är synd. Det blir så fint när det är spritsat.

Inga kommentarer: