lördag 31 mars 2007

Antagningsprocessen

Grejen med att ha en blogg är väl att skriva i den? Det trodde jag med. Sårri, jag är i zombieträsket. Inte ens kaffe får mig därifrån. Inte ens kaffe ger mig någons sorts lust att göra något.
Mycket sudoku och mycket böcker. Och skräpteve!

Nästa steg mot någon sorts vuxenhet. Jag har ansökt till Universitetet i Uppsala. Etnologi eller Litteraturvetenskap. Just nu känns Etnologi roligare. Jag tror faktiskt att jag blir den förste i släkten att gå på universitet. Alltså. Om man tar den närmsta. Går man längre ut på de stabila snören som är släktskap borde det ju finnas nån till tycker man. Fan vad knäppt. Pappa har inte ens gått i gymnasiet och mamma gick ut med barnvagn. (Det var jag) Mamma hade nog passat på universitet. Hon är rätt nördig. =D Precis som jag.

Hej, det är jag som är författaren som inte skriver. Ironiskt? Ja, lite.
Nu är jag hungrig. Magen vill ha frukost. Sen ska jag skriva. Hoppas jag.

Inga kommentarer: