söndag 18 mars 2007

Bortavaro...

Jag har ju liksom varit på resa.. eller jag ÄR fortfarande inte hemma och lever i en bortavaro. Anspråkslöst och soft hos min bror eller matad hos mormor. I likey. Meeen kanske får det hela ett abrubt slut imorron.. kanske inte. Vem vet. Isas vägar äro outgrundliga och leder till agression och ilska. Just nu sitter jag med kokostopp i magen och väntar på jerry som duschar och caijza som sätter på sig ett ansikte. (tror jag) När de är färdiga åker vi till mormor och äter mittag/frühstück
Jag antar att jag stannar där. Man vill ju inte vara en påträngling. I mina fria jag-bor-i-Enköping-fantasier antar jag att det är såhär det kommer bli. Fast jag kommer ha en egenstans att sova med mina egna katter och mitt eget köksbord och mitt eget kylskåp som är bara mitt. Och egna penningbekymmer. Knasigt. När man ser tillbaka på det litegrann kan man kanske säga att jag bott i nån sorts livmoder med linus. Han finns likksom alltid där att luta sig mot. Tryggt och mjukt. Jag kanske behöver hård verklighet igen. håhå, jaja.

Det positiva är att jag börjat skriva på något igen efter nästan 3 månaders tysthet från pennan.
Det är bra eftersom jag måste skriva något till mina ansökningar.
Det här inlägget är skrivet till Melody Club - Fever fever. Veckans hit. I bonni-land.
Snart måste vi åka. Jag ska sluta fantisera. Man vet ändå aldrig vad som händer.
Kisses and (laktosfri)Cream!

Inga kommentarer: