måndag 14 maj 2007

Stockholm...check!

Jepp, jag överlevde stockholmsresan. Förmodligen något kilo rikare. Dammit. Jag ska ju gå ned i vikt.. >_< Men om någon bjuder på kaka så äter man kaka. Vem vet när det blir kaka nästa gång liksom. ^_^

Det bästa med resan. Hotellfrukost.
Det är himmelriket. Man kommer inte bara ned till dukat bord utan man får välja på allt som kan tänkas ätas till frukost. Misosoppa, prinskorvar, ägg, skivad melon, räksallad, 100 sorters skinka och ost, så många frallor man kan bära samt.. det bästa av allt.. Wienerbröd, muffins och croissanter. Jag är inte bortskämd med sånt till frukost (bara när jag fyllde år sist och käkade tårta till frukost i fyra dagar.) Inte konstigt att jag är en tjåkkis numera. *haha*
Man får äta tårta till frukost, så länge det inte är en vana. Right-o?
Om man äter knäckebröd till frukost resten av tiden är det ju ingen fara.

Det negativa med hotellet. Badrummet. Sure, väldigt fint och så. Men det skilde bara en frostad glasruta mellan rummet och badrummet. Det var no-privacy-privy. Fiiifan. Jag har aldrig känt mig så naken och oskyddad i ett badrum förut. Och då delade jag ändå rum med min pojkvän sedan 2,5 år. Knasigt.

Det var soft att vara på söder igen. Mina gamla jaktmarker. Jag saknade Stella och jag har saknat Stockholm. Malmö är råttbajs i jämförelse.

Nu ska jag göra mig frukost. Och sätta mig och läsa tidningen från igår.
Orkar inte lägga upp turistbilder. det blir senare.
Baibai darklings!

1 kommentar:

Anonym sa...

Frostade badrumsväggar låter juh annars väldigt svenskt? Det slår likksom an samma strängar som den hederliga bastukulturen - "naket är naturligt". Nu skulle jag kunna berätta om hur upprörda vissa föräldrar blev när jag upplyste dom om att deras barn inte fick bada nakna i poolerna när jag jobbade på ett utomhusbad... fast då skulle det här börja att låta som rena väckelsemötet. Och hm, sedan är det juh så klart lite fult att kidnappa en kakblogg också >=<.

Istället berättar jag något mycket roligare! Nämligen då jag åkte färja från Trelleborg till Tyskland för att åka karusell på Hansaland! På båten - som det av någon märklig anledning alltså var övernattning på - vankades det frukost på morgonen. Frukosten var dock av ett slag jag aldrig tidigare hade sett. En av fartygets tusentals tyska tanter slevade nämligen upp Torte på sin tallrik. Till det - sherry! (naturligtvis, vad annars)

Yiiisch >=<.