söndag 13 januari 2008

~Ensamhet del 2~


Jag har varit duktig Projekt Smalis medlem idag och gått en promenad. 34 minuter. Jag fick mördarhåll på vägen men jag gick hela vägen ändå. Det är bara smärta. Det går över.
Jag tänkte många bra tankar på vägen. Och en del av dem cirkulerade runt bloggen och saker att blogga om. Hjälp! Jag tror jag blivit biten av bloggmyggan och har nu drabbats av blogg-malaria. Hur ska detta sluta? Svämma över nätet med meningslösa ord som alla andra bloggers med ord-diarre? Jaja, det blir säkert bra.

Men jag funderade verkligen på det där med ensamhet.
När jag blivit nöjd med texten ska jag posta det här. Just nu känns det mest som babbel.
Jag funderade även en del på böcker och skrivande.
Köpte böcker från Bokus för en del av mina julklappspengar. Beställde 3 st av Inger Edelfeldt. Hemligt Ansikte, Skuggorna i Spegeln och Juliane och jag. Samt en om pärlplattor. =D Jag såg den när vi jobbade på lagret där och ville ha den. Man kan ju göra ascoola grejer med pärlplattor. Pyssels for teh win!
Jag har nästan läst ut alla tre och de handlar till viss del om samma grej. Men det gör inget. Inger kommer undan med det eftersom hon gör det så bra. Hennes tjejer är ensamma och har förlikat sig med det till viss del, alla tre är på gränsen till vuxenvärlden och sin första kärlek.
Hemligt ansikte var dessutom illustrerad. Ohmigod. Jag älskar hennes teckningar. ^_^
Jag skulle också vilja illustrera mina egna böcker. Fast jag kan faktiskt inte rita.
Vilket jag kommer bevisa senare när jag lägger upp min nya header som jag gjorde igår kväll. Jag ritade en fet cup-katt eftersom ingen annan hade ritat en sån som jag ville ha.
Ack. Nu ska jag försöka göra något vettigt. Tillsvidare får ni titta på en avatr av mig själv som jag gjorde i den dollmaker som finns på (http://elouai.com) alla borde göra en doll.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Eftersom jag inte tror att det är riktigt läge att fördjupa sig i ensamhet och så ännu... och eftersom jag inte vet något om den där bok-damen... så tänkte jag istället säga något om något som jag vet något om, nämligen länkar. Och här kommer en länk till din dockbild (för den som syns i bloggen fungerar inte) =(.

Oh, sedan måste jag nästan få tipsa om en sak som jag tror att du skulla tycka om. Nämligen den här boken! ^=^

bOnni sa...

Fast grejen med den där länken är att den inte rör på sig. Grisen ska ju hoppa hopprep. Det är därför jag inte har orkat fixa länken. =D

Jag glodde på de böckerna också när jag jobbade men, jag tror inte jag behöver ännu en hobby. Känns som om jag har ungefär 550 halva hobbies redan. Imorron lägger jag upp min nya fina header och fikksar sidan. ^_^