fredag 18 januari 2008

~JObbigt~

Ibland går allt så himla fort bara.
Sökte ett jobb som säljare på en bensinmack i Ramstalund utanför Uppsala i tisdags. I onsdags ringer föreståndaren och vill intervjua mig på torsdagen. Så jag var på arbetsintervju igår.
Sjukt nervös. Såklart. Men det gick bra. Hon var trevlig. Jobbet verkar sjysst. Lönen är helt okej och jag vill börja jobba på en gång. Fast eftersom det är en liten station så arbetar man själv på kvällen. Det kan ju vara lite läskigt. Men det är bara öppet till 21. Och alla vet ju att det är då alla kreeps vaknar. Fast det tar 50 minuter till jobbet ungefär inklusive ett bussbyte. Och tidig morgon. (6:13 bussen) eller lite sen kväll. Men ändå. Jag är på!
Och medans jag sitter och dricker mitt kaffe så ringer de från Bokus och frågar om jag kan jobba två veckor. Eftersom jag inte vet om jag kommer få börja provjobba på preem än så svarade jag såklart ja. Fast jag måste ringa Karin först och fråga om jag kan åka med henne till jobbet.
Men ändå. jaaa.. mera jobb.. iofs utan OB men det spelar ingen roll... !! Joooooobb!!!! =D

Fast det går ut över skolan.. jag har tre prov jag tänkte jag skulle börja med nästa vecka.. Och... det kommer jag ju inte hinna om jag slutar 15:40... Jag tror att läraren slutar 16:00.. vilket är ungefär i samma tid jag skulle hinna fram till enköping. Men om han har kvällskurser kan jag kanske komma på den tiden och göra dem.
Ja.. det löser sig säkert. Jag har iaf helgen på mig att göra färdigt de två andra uppgifterna.. SYnd bara att läraren har skickat den ena i docx.formatet som jag inte kan öppna i mitt word. Men eftersom att Laxbyxor läser min blog och han alltid har en lösning på allt för att han är så himla bra så vet han nog hur man kan öppna en sån åkkså.. =D

Nu ska jag försöka göra färdigt den ena uppgiften och dammsuga lite och sen ska jag försöka skruva upp en bokhylla och dammsuga lite så jag kan fortsätta göra mina julklappar.
Imorgon hoppas jag att jag orkar/kan lägga upp lite bilder på mitt pyssel blandannat.

Shitt, jag har ju glömt dagens låt.
Iaf dagens låt är
Envisas Feat Homer - Spider Pig
*hihihih*

1 kommentar:

Anonym sa...

Jooo... vet du en sak? Det är väldigt gulligt och lite rörande att få läsa om din jobbjakt och så. Och hur varje litet arbetspass betyder så mycket för dig, till och med när du måste åka massor med buss och nog också stå ute ensam och frysa vid någon ödslig hållplats =(. Men jag tycker du gör det jättebra, iallafall, och jag hoppas verkligen att du kan få något jobb som inte betyder att du måste göra en massa kompromisser och så.

Och en annan sak, jag tror vi ska kunna ordna d0kumentformaten åt dig utan problem. Tror jag iaf ^=^.