torsdag 3 januari 2008

~*Nytt år*~nya tag!

Dammit!
Sitter och försöker bekämpa min snabla förkylning jag fick som försenad julklapp på annandagen. Det var halsontet från helvete och dödshostan från, ...inte vet jag, Västernorrlands län kanske, som poppade upp ur paketet som en pandoras förkylningsask. Nåväl. Det är ett tag sen men hostan sitter kvar. Varje gång jag somnar väcker den mig igen som en grym lägervakt.
Men det var inte det jag tänkte skriva om utan..

Nytt år, Ny tid att göra om samma gamla misstag! =D
Eller, ärligt. Jag tänkte att jag skulle försöka börja blogga igen. Och kanske göra upp en sorts plan för året. Jag glömde planera för 2008. Oh-mih-gad!
Öh, en parantes bara, Pixel har fångat något under sängen. Jag gissar på ett godispapper. Men jag fattar ändå inte varför hon rusade in på toaletten med det. o_O
Nåväl. Vad fan ska jag göra i år?
Vara arbetslös och värdelös och vägra skriva in mig på arbetsförnedringen för det är ändå precis vad det är och ingen gång har jag fått hjälp av att vara inskriven. Eller... jo.. de gånger jag gått på soc samtidigt. Men bara för att annars hade jag inte fått några pengar.

Jag har två månader på mig att fixa ett redigt jobb. Jag hade gärna fortsatt arbeta på Bokus lager. Men jag tror inte de behöver folk just nu. Men jag ska såklart ligga på Malin om att hon ska anställa mig. Eh, vänta ser ni hur illa den där meningen ser ut? Jag ska ju såklart inte ligga PÅ Malin. Det måste vara sånt där talspråk di kallart. Jadå. Och att få ett jobb på Statoil är säkert svinsvårt också. Alla går säkert dit först. Nåväl. Det kommer ordna sig såklart.

2008 är kanske året jag börjar skriva på min stora roman. =D
Året då jag för första gången har råd att beställa cdskivor från Japan.
Året jag kommer kunna köpa en riktig möbel. Inte något plastigt hittepå från Jysk eller skabbigt från blocket. (En gång i livet skulle det vara roligt att prova på att köpa en soffa tex.) Den jag har nu inköptes för 100 kronor på brödet och fiskarna och fick godkänt för att den inte luktade nåt äckligt.
Året då jag gör sjukt många snygga saker i fimolera och filt.
Året då jag rensar upp ordentligt i röran som är mitt rum/lägenhet och hittar på ett skitbra sätt att förvara saker på. Så att min lilla etta för två (fyra med katterna) inte känns överbelamrad med saker. Jag vet att jag är en hopplös hamster och släpar hem för mycket saker i mina kindpåsar. Men ändå. Jag gillar det. Skulle vara trevligt med nånstans att kunna förvisa allt mitt plotter och småsaker också. Men inte en sån där hemsk liten bokhylla som alla hade på 80-talet. Du vet vilken jag menar. En sån där 30*40 hylla med små fack i. Träfärgad.

Äsch. Nu ska jag försöka göra något vettigt istället för att dränka min läsare med ord. Eller har jag tillochmed två läsare kanske?
Spela roll.
Puss på er och gott nytt hår ändå!

1 kommentar:

Anonym sa...

Får man tro den kinesiska kalendern så är 2008 råttans år. Fast jag vet bättre. 2008 är kittins år! ^=^