fredag 4 januari 2008

Redan nedslagen.

Jag glömde hur nedslående det är att surfa runt och söka jobb. Vartenda jobb i enköping kräver körkort och egen bil. Fawk! Spelar ingen roll om det är telefonförsäljning det gäller. Samma gamla B-körkort fordras.

Jag måste erkänna att det faktiskt finns ett jobb jag kan söka. Men allt skitsnack jag hört om företaget gör att jag inte vill. Jag _VILL_ verkligen inte jobba där. Dålig lön och knappt toalettraster lockar inte. Ett företag som enligt aftonbladet kör sopor tillsammans med maten i sina lastbilar för att spara pengar. Som inte måste salmonellatesta sitt kött för att de tillsätter salt och socker och annat i köttet så att det inte längre är den köttfärs eller lövbiff som det säljs som utan köttberedning. Well. Det verkar vara ett riktigt skitföretag. Jag skulle inte kunna jobba där och sova gott om natten. Trots det har jag inte så stora problem att handla där. Hyckleri? Ja..lite... förlåt. .. Fast det gör ont i kroppen att köpa annan mat än typ ost och jaktkorv eller några grönsaker och godis. Det är ju Kalleanka-mat. Inte på riktigt och full av skit. Inte för att Kalle Anka kanske är full av skit. Men du fattar kanske. Bläh. Nu ska jag försöka göra något vettigt.

Dagens Låt: S.O.S med LoveLikeFire

1 kommentar:

Anonym sa...

Äsch :(. Fast vissa tycker ju att du ska satsa på en viss bensinmack istället. Och det måste gå bra, du ska ju äta god och nyttig mat och inte några tyska konservburkskorvar. Lidl suxx0rz! :(