söndag 2 mars 2008

Uppdatering, di kallart.

Ibland går allt så fort. Sökte ett jobb förr-förra veckan på tisdagen. På onsdagen ringde arbetsgivaren upp och ville att jag skulle komma till stockholm till 17:00 samma dag. Passade och frågade om det gick lika bra nästa dag. Missade bussen två gånger på torsdagen. Ringde och kunde komma på fredagen istället. Var på möte. Fick veta att utbildningen till jobbet skulle ske på söndagen. Åkte hem till FarmorochFarfar, sov, gick upp, klippte håret och satte i råsa slingor, åkte till Annikas jobb och blev fotad. Åkte hem till Annika och Janne och åt middag och fick drink, förfestade och vann åtminstone en gång i Guitar Hero mot Janne, sen drog vi iväg till TN, skulle egentligen inte dricka något mera men fick en öl av Annika ändå. Jag ville ju inte vara ap-bakis på utbildningen. Drog från TN när de stängde och somnade inte förrns vid 5 säkert. Glömde dricka vatten och äta salt innan jag somnade.. >_<
Var bakis på utbildningen. Ringde ångestladdade pasticher på försäljningssamtal. Fast man egentligen inte säljer något. Men ångest hade jag. Fick åka hem kl 20 på kvällen. Var inte hemma hos FarmorochFarfar förrns 21:30... direkt i säng utan att passera gå ungefär. Upp 5:50 på måndagen för att åka tillbaka och jobba.

Sen har jag jobbat hela veckan... kan inte ens bo hemma och jobba. >_<
Ack.
10 rader om dagen är dött men skall genomgå återupplivning när jag kan bo hemma igen.
Jag har inget pyssel hos farmorochfarfar och det enda jag gör är läser bok eller tittar lite på ointressant TV. Går och lägger mig kl 21 för att orka upp nästa dag igen.
Jag vill bo heeeeemma och jobba.. >_<
Fast justnu är det ju bara en provanställning och vem vet vad som händer. Torsdag och Fredag lyckades jag boka NOLL möten.. Det är fan rätt pinsamt för det _är_ en bra grej jag "säljer" Men folk vill inte förstå. Fast det är för deras bästa egentligen. Men jaja. Deras förlust. faktiskt.

Mami är på blixtvisit i staden och vi skall äta middag senare idag. Mammas julklapp är dock inte färdig utan ligger och ser ut som den sett ut sen julafton ungefär. Eller nej, där ljög jag visst lite. Jag tror jag byggt ut den mera. Men .. ack. Den är svår och .. dammit. Vatten över huvudet och yadayada. Kan jag bara bestämma mig för hur jag ska fortsätta så är den egentligen så gott som klar. Men ja.. precis. Jag har iaf gjort färdigt 3 av mina senfärdiga julklappar så att jag kan dela ut dem idag. Men det är ändå PINSAMT!

Ett halsband har jag gjort också. Men jag behöver mera material. Jag vill göra mera och kan inte någon köpa något snart? =D
För jag tror inte att det inte bara är jag som tycker jag gör fina saker =D.
Äsch. Nu ska jag äta lite frukost, pussa min bejb och... ta lite kort på sakerna jag gjort. Har alla tur så läggs det upp här senare idag. men förmodligen kommer jag inte hinna. >_<
Nu ska jag sluta babbla.
Live long and prosper!

2 kommentarer:

Anonym sa...

När jag läser allt det här så kommer jag att tänka på gammalt hederligt amerikanskt talesätt som gissningsvis har rötterna i ett 1950-tal då industrin började rulla efter kriget, folk drömde om silverfärgade flygplan, rullande trottoarer och det automatiska hemmet:

Keeping Up With the Joneses

"Joneses" skall utläsas i plural och syftar alltså på familjen Jones. Nu gissar jag lite, men innebörden av uttrycket är att man hela tiden skall hålla jämna steg med grannen. Köper han en skinande ny Buick så måste man själv göra det. Har han en grillfest där halva släkten är inbjuden måste man själv ha det. Och så vidare.

Och varför säger jag allt det här? Hm, tja, dels är det en rolig historia och lite nostalgisk om den amerikanska folksjälen, och dels var det arbetsnamnet på ett väldigt roligt och Monopol-liknande datorspel som heter Jones in the Fast Lane.

I spelet - och i uttrycket - så är karriären ett återkommande dilemma. Man skall helst vara VD för grannskapets största företag igår - och vägen dit är en kamp mot hyresvärden och maträkningarna.

Lite så känns det när jag läser ditt inlägg, och... mja, som jag har sagt tidigare så är det lite rörande hur mycket energi du lägger ner på... ja, allt! Du har en väldig glöd och hm, fajtingspirit. Bara så du vet det, fröken Kittin.

Anonym sa...

Ja, det är jobbigt med jobb. Önskar att jag hade ett. Eller nåt.