torsdag 8 februari 2007

Sjunde

Ett liv med katter kan ibland vara mer spännande än man tänker sig. Igår morse till exempel så vaknade jag och drog på mig mina pyjamasbyxor som varit för varma under natten och skulle gå och göra kaffe. Halvägs till köket märker jag att de ganska rymliga byxorna är på väg ned med fotknölarna i sikte men det tänkte jag minsann sätta stopp för med de behändiga snörena som fanns klurigt instoppade i linningen. Trodde jag. Där var bara gapande hål. Av snörena syntes inget spår. Lite längre åt varje sida kunde jag känna fuktiga stumpar. Kokos hade alltså medans jag snarkade på som vanligt ätit upp mina snören. >_<
Nu vet jag varken hur jag ska få ut den snabla snörstumpen som är kvar eller hur jag ska få i nya. Jag tänker INTE, hör du det Kokos?!, kassera mina pyjamasbyxor som jag köpte vintern -98.
Och i förrgår satt han i skåpet ovanpå kylskåpet och åt en av sina favoriträtter. Bröd. I det här fallet en gammal bortglömd fralla.

Igår var en ovanligt produktiv dag för frk bonni. Upp på morgonen för att hasa sig till arbetsförnedringen och prata med sin handläggare. Det gick bra. Sen till Panduro för att byta guld metallic mot ljusbrunt. Det gick också bra. Sen missade frk bonni bussen och hasade istället runt på inne på Hansa compagniet. (Cognac någon?) Där såg frk bonni de mest förtjusande pastellfärgade plastskålar. Som gjorda för att baka cupcakes i. Ja, i alla fall för att röra smeten. Och en inte jättebillig sprits...som i motsats till den billiga jag fick (som funkar utmärkt men har små spritsar) har stora sprits(huvuden?). Nåväl. Färden gick vidare över bron mellan de två husen. På andra sidan bron låg det förlovade leggingslandet. Frk bonni hittade leggings på rea för 29 kr stycket. Kalas , tänkte hon och köpte två, ett par lilarandiga och ett par vit-röd-randiga, för sina sista 100 kr.
Hem igen och äta havregrynsgröt med tråkigt äppelmos och läsa dåliga tantsnuskboken. Det kan se ut som om frk bonni straffar sig själv. Det är inte sant, frk bonni är så trist på riktigt. Dammsög gjorde hon nog också, allt utom vardagsrummet. Sen tvätttid och cupcake-bak. Laga middag med junker Linus och äta den.
Nu vet jag att ni alla avundas frk bonni för hennes spännande liv. Gör inte det.

Jag har fortfarande inte orkat lägga över bilderna på mina choklad-mint-cupcakes.
Ni kan få se en bild på mig istället.

Inga kommentarer: