fredag 2 februari 2007

Femte

Jahaja, idag ska jag lera, kanske några fler muffins, kanske med morötter på. Jag vill lera. Men eftersom jag ska monsterstäda (väldigt noggrant alltså) och baka cupcakes så kanske jag inte hinner. Eller... jag har bara 4 timmar drygt på mig. Gah. Bra att jag ska pressa mig lite extra med att räkna ner också. Duktigt bonni. Riktigt smart.

Kunde inte sova inatt. Satt i soffan och sippade banan- och kaffe-likör. OBS. inte blandat. Det hade nog varit äckligt. Jag läste Diana Wynne Jones och klappade Pixel som halvsatt och sov mot en kudde. Hon såg rolig ut och jag tänkte på Annika Lantz som pratade om att vara sjuk och halvsitta när hon var på teven tidigare på kvällen. Vid 3 hade jag fått i mig lagom för att kunna sova trodde jag och slafsade tillbaka till sängen. Det funkade. Jag somnade. Och vaknade vid 9 igen på morgonen. "pfft" tänkte jag och somnade om.

Jag hittade femhundra lovely kronor när jag städade i förrgår. Det var trevligt eftersom jag har noll kronor och kan förvänta mig att få noll kronor i månaden tills jag börjar i skolan igen. Vilket påminner mig om att jag borde kolla upp när ansökningar och sånt strunt ska vara inne.
Jag tog med mina femhundra kronor på en liten promenad till ÖB igår (Varför skriver de Ö&B på sin skylt föressten? Det finns inget "&" mellan Överskottsbolaget. Underligt) Jag hittade mintströssel, granströssel (som såg ut som granar alltså, inte med gransmak) och decilitermått. Och kanske en liten påse godis. Men bara kanske.
På AG's (det är ju felstavat med apostroftecken, vi bor i Sverige, inte England.) Hittade jag jordgubbsströssel, hjärtströssel, tuttifruttikulor och grön karamellfärg. Är jag pepp på att baka eller? Svar: JAAAAAAAAA!!
För resten av pengarna kommer jag säkert att köpa lera och såna där mobiltelefonstraps.
=D kanske en kläd om det är en billig. Men jag tänker att jag nog blir gladare om jag iaf kan lera under arbetslösheten än om jag har köpt mat för pengarna eller åkt buss eller sånt du vet.

Nu har jag inte tid att sitta här längre. Things to do, places to... clean. =D
Ska försöka ta kort sen på mina MÄSTERVERK. Jag kan i bästa fall utlova suddighet.
Kisses and Cream!

Inga kommentarer: