onsdag 4 april 2007

Det kommer att regna..

Alla andra verkar ju ha så lätt att blogga. Men de flesta har något att blogga OM. Om man inte ens lämnar lägenheten mer än .. en eller två gånger i veckan. Då är det ju klart att man inte har något att skriva om. Just det.. så var det ju. Dumt av mig.
Den här helgen har jag dock lämnat lägenheten flera gånger. Men inte en enda gång har jag lyckats köpa frimärken så jag kan skicka iväg mina betyg till antagningsenheten eller brevet till Chie i Japan. Om jag är riktigt duktig idag så kanske jag tillochmed orkar renskriva brevet till Nemo så att jag kan skicka även det. Funderar även på att ta mig till biblioteket. Har jag inget att göra och ska sitta så lite som möjligt vid datorn är böcker bra tidsfördriv har jag hört. Jag skulle kunna blogga om böcker. Just nu har jag börjat på eh.. fyra stycken, av vilka jag nog kommer läsa ut en.
Rövarna i Skuleskogen av Kerstin Ekman, Mannen utan öde - Imre K-rånglit namn och nobelpristagare, Himalaya - Nicholas Luard och Frestelsernas Berg av Jonas Gardell.
Gissa vilken jag kommer läsa ut den här veckan?!

Du hade rätt, det var Jonas Gardell!
De andra var sega och lyckades inte hooka mig riktigt.

Bah! NU ska jag klä på mig och dra till bibliotketet, låna tusen böcker minst, köpa frimärken, lack till mina grejer och... inget annat. Det har jag inte råd med.

Inga kommentarer: